DobraKosmetyczka.pl

PORADNIK

dla salonów kosmetycznych

Na jakie usługi kosmetyczne postawić?
Jakich pracowników wybrać?
Jak pozyskiwać klientów?

Na jakie usługi kosmetyczne postawić?

1

Najlepsze salony specjalizują się w konkretnej ofercie. Warto więc zastanowić się nad zakresem
działalności i pod tym względem dobierać odpowiednich pracowników.

2

Zdecyduj się na promowanie konkretnej marki – jest to popularne rozwiązanie, a do tego opłacalne.
Stawiasz na metody naturalne? Zwróć uwagę klientów na cechy ekologiczne usług.

3

  Opierasz działanie na technologii? Wypromuj swoją innowacyjność. Dokonaj badań rynku, aby określić, na co jest
zapotrzebowanie. I opieraj się na najlepszych produktach w końcu klient przychodzi do salonu po najlepszą jakość.
Próby oszczędności z pewnością nie wpłyną dobrze na twoją renomę.

4

USTAL SPECJALIZACJĘ!

Jakich pracowników wybrać?

Kompetencje

Jeśli decydujesz się na zatrudnienie fachowców do  salonu, dokładnie określ ich obowiązki. Zwłaszcza,  gdy sam nie posiadasz wykształcenia kosmetycznego. Postaw na pracowników z doświadczeniem, którzy zapewnią odpowiednią jakość wykonywanych usług.

Wynagrodzenie

Zagwarantuj pracownikom godziwe wynagrodzenie – tylko wtedy będziesz mieć pewność, że konstruujesz zespół na stałe. Ruch na rynku pracy jest ogromny,  dlatego w celu zatrzymania pracownika z dobrymi referencjami trzeba mu stworzyć atrakcyjny system świadczeń.

Szkolenia

Pamiętaj o stałych szkoleniach dla kadry – pracownicy będą na bieżąco z trendami, co uatrakcyjni dodatkowo ofertę salonu. Pomyśl także o dobrym programie motywacyjnym, który będzie miał pozytywny wpływ na pracę poszczególnych osób.

Budowanie lojalności klienta

  • Zbieraj opinie na temat Twoich usług

  • Monitoruj konkurencję i oferuj klientom więcej

  • Sprawdź co o Tobie mówią i reaguj na opinie

  • Dbaj o stałe klientki, przygotuj oferty specjalne

  • Utrzymuj wysoką jakość Twoich usług

  • Buduj silną markę!

Zaufanie klienta to priorytet.

"

Zaufanie klienta można zdobyć przede wszystkim poprzez dobrze wykonaną usługę.
Zadowolony gość z pewnością wróci do salonu. Należy więc postawić przede wszystkim
na fachowość. Ważny jest także kontakt z klientem. 

Miła obsługa, zapewniająca domową atmosferę, ma ogromny wpływ na ocenę firmy.
Pracownik powinien zachować schludny wygląd i uśmiech na twarzy, a także
informować obsługiwaną osobę o wszystkich istotnych kwestiach. Klient zyskuje
poczucie, że jest w dobrych rękach i z pewnością wróci w takie miejsce.


ALEKSANDER SZENK
MARKETING MANAGER DOBRAKOSMETYCZKA.PL

Jak pozyskać klientów?

Podstawową kwestią przy zdobywaniu nowych klientów jest fachowość obsługi i wysoka jakość
oferowanych zabiegów. Im lepszą ofertą może poszczycić się salon, tym większą ma szansę
na duże zainteresowanie ze strony odwiedzających.

Katalog

Warto stworzyć dokładny katalog świadczonych usług – w ten sposób każdy może się z nimi zapoznać i zdecydować na konkretny zabieg.

Relacje

Kluczem do sukcesu Twojego biznesu z pewnością okaże się budowanie relacji z klientami. Dbaj o nich! Dobre relacje przyniosą Ci wielu stałych klientów.

Internet

Ogromna liczba potencjalnych klientów znajduje się w internecie. Zobacz jak budować wizerunek swojej marki w sieci!

Jak zbudować swój wizerunek w sieci?

Zbuduj silną i pewną markę

Nie kieruj się konkurencją,  postaw na oryginalną
nazwę
. Zadbaj także o nowoczesną i ciekawą
oprawę graficzną Twojej marki.

Zaistniej w social media

Załóż konta w mediach społecznościowych. Opisuj tam swoją działalność i bądź blisko swoich klientek. Zgromadź jak najwięcej zdjęć Twoich prac, twórz internetowe portfolia m.in. na portalu Pinterest.

Zdobywaj klientów

Zadbaj o to aby wizytówka Twojego salonu pojawiła się na największych portalach branżowych, między innymi na dobrakosmetyczka.pl. To właśnie na takich portalach dotrzesz do największej liczby nowych klientek.

Reaguj

Monitoruj internet i reaguj na to, co mówią o Tobie i Twojej działalności. Pamiętaj, że ogólnie pojęta opinia to jeden z najważniejszych czynników, decydujących o Twoim sukcesie lub jego braku.

Twórz treści

Jeżeli specjalizujesz się w jakiejś konkretnej dziedzinie pisz o tym! Możesz stworzyć  swojego bloga. Im więcej treści , tym wyższe pozycjonowanie Twojej strony internetowej. Konsekwencją tego będzie większa ilość klientów w Twoim salonie.

Zasady dobrej strony WWW salonu?

  • Postaw na kwestie wizualne
  • Zamieść zdjęcia Twoich prac
  • Opisz dokładnie oferowane usługi i dodaj cennik
  • Uwypuklij wartości dodane Twojego salonu
  • Utwórz sekcję blogową - dużo treści potwierdzi Twoją fachowość

Życzymy powiedzenia
w rozwijaniu Twojego biznesu




Copyrights 2014 DobraKosmetyczka.pl